Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 2024-05-02, 10:15 AM

ГПД Новгород - Сіверської ЗОШ I-III ступенів №2

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Як би я вчинив

 

Як  би  я  вчинив …

 

Мета: учити дітей сприймати  життєві ситуації, аналізувати  і  знаходити шляхи виходу з них; розвивати  загальнолюдські чесноти; виховувати доброту, повагу до людей старшого покоління, уміння

 шанувати близьких людей (матір, батька, бабусю, дідуся); виховувати морально-етичні норми життя.

 

Обладнання.

  Оповідання В. Сухомлинського «Підлога  буде чиста…А душа?», портрет В.Сухомлинського,музичний запис, ребус,  фрагмент з кіножурналу «Ералаш» - «Ще раз про тимурівську роботу» ( випуск 15 – 1978р. )

 

Хід заняття

 

І. Оргмомент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

 1. Створення психологічного настрою.( фон – мелодія)

- Доторкніться один до одного долоньками та подаруйте почуття радості, задоволення від спілкування один з одним.

     2. Ребус

Дорогі, діти, хто зможе прочитати чарівне слово?

   ( сім’я )

     3. Проблемне питання

         - Що для вас є ваша сім’я ?

4. Скласти асоціативний кущ « Сім’я »

     - Які асоціації виникли у вас з цим словом ?

    Згадайте урок де ми з вами складали родовідне дерево своєї сім’ї і хто був головою родини.

   Є багато родинних свят, але ще є свята міжнародні, державні, народні. Кожного року першого жовтня ми  відзначаємо Міжнародний день людей похилого віку. Люди старшого покоління – досвідчені, мудрі, добрі. Сьогодні вони для вас, просто дідусі й бабусі. Але сядьте біля них, поговоріть з ними, і вам відкриються сторінки їхнього життя. А це – історія кожної сім’ї, історія нашого народу.

- Так хто ж такі люди похилого віку?

        (Люди старшого покоління – досвідчені, мудрі, добрі.)

    Ми з великим теплом згадуємо завжди про бабусь та дідусів. Можливо ви знаєте вірші про родину, сім’ю.

ДО БАБУСІ

Працьовита та весела,

Завжди гарний настрій має,

І її порада мудра

Нам усім допомагає.

Це бабусечка моя,

Привітаю її я:

Побажаю щастя й долі,

Щоб всього було доволі,

Щоб життю вона раділа

І ніколи не хворіла!

 

НАЙКРАЩІЙ ДІДУСЬ

У мене найкращій дід –

Він очолює весь рід!

 

Ми йому бажаєм жити

Серед рідних не тужити!

Щоб збулось усе, як треба –

Ти рости, дідусь, до неба!

С. Гордієнко

 

ІІІ. Основна частина

      Недавно їдучі  до школи в маршрутці ,я спостерігала за такою ситуацією. На зупинці заходять до автобусу бабуся та онук. Хлопчина побачив вільне місце. Він швиденько сів , а бабуся стала поряд. І так вони їхали.

  • Чи зрозуміла вам ситуація про яку я розповіла?
  • Як ви оцінюєте дії хлопчини?
  • Як би ви вчинили?

Чи спостерігали ви подібні ситуації ?

  1. Розбір ситуацій

Ситуація 1

 Марійка прийшла із школи. Пообідала. Перевдягнулась. Пригадала, що бабуся просила вимити підлогу . Часу було ще достатньо, щоб виконати роботу . Саме в цей момент прийшла подруга Катруся. Пішли погратись. І… загрались. Марійка повернулась смерком, коли бабуся вимила підлогу сама.

  • Чи буде у бабусі довіра до онуки?
  • Як би ти вчинив?

Рольова гра

Ситуація 2 

    У дідуся нежить. Він ліг відпочити. А в цей час до  Ігоря додому прийшов товариш Миколка.

Миколка. Вмикай телевізор, наші грають!

Ігор. Не можу дідусь відпочиває.

Миколка. Облиш , дідусь твій спить, а ми  пропустимо ж перший період!

Ігор. Вибач, Миколко, але не можу. Вибач!

Миколка. Бач, який ти, а ще другом називаєшся.

Ігор. Давай краще помалюємо, а дідусь в цей час відпочине

Учитель. Чи правильно вчинив Ігор?

А що б ви зробили на його місці?       (Роздуми учнів)

Ситуація 3

     Виходячи з під’їзду дівчинка зустріла стареньку сусідку.  Бабця не діждавшись привітання від дівчинки привіталася перша.

  • Хто вітається першим, якщо зустрілися молодий і старий?
  • Як би ви вчинили?

Ситуація 4

     Уявіть ситуацію.  Бабуся прийшла в гості до онуки. Принесла їй апельсин. Дівчинка розцілувала бабусю за гостинець. Сіла і з’їла апельсин сама. Після цього вона ще раз подякувала бабусі за смачний апельсин. І пішла гратися іграшками.

  • Чи правильно вчинила дівчинка на вашу думку?
  • Чи можна назвати дівчинку вихованою?
  • Хто вчинив інакше?

 

Фізкультхвилинка   ( релаксація) звучить спокійна мелодія

 

2. б) Гра "Як би я вчинив ..."

Умова гри . Якщо хтось з вас вчинить те, що я називаю, то він плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робитиме.

  1. Якщо стоїть брудний посуд вдома , я допоможу його помити.
  2. Якщо вдома коли хтось буде відпочиває, я буду галасувати.
  3. Якщо мені дідусь запропонує посадити деревце, я з великим задоволенням йому допоможу.
  4. Якщо в транспорті я побачу стареньку людину, я обов’язково поступлюся місцем.
  5. Якщо мене попрохають про допомогу, я відмовлюсь, тому що в мене багато особистих справ.
  6. Я завжди буду любити своїх батьків та рідних.

Бачу, що ви готові робити добрі вчинки.

 

3. Перегляд дитячого кіножурналу «Ералаш»

«Ще раз про   тимурівську роботу» ( випуск 15 – 1978р. )

  • Як ви оцінюєте дії дітей?
  • Як би ви вчинили?

4. Читання та  обговорення оповідання В.Сухомлинського «Підлога  буде чиста…А душа?»

Першокласниця Марійка, прийшовши додому, побачила: підлога в кімнатах чиста, аж блищить.

– Як у нашому класі після уроків, – сказала мамі Марійка.

– Як це – після уроків? – здивувалась мати. – А під час уроків?

– Ми витираємо підлогу після уроків. Бо приходить комісія й ставить оцінку за чистоту. Навіщо ж витирати підлогу до уроків?

– Мудрі у вас порядки, – усміхнулась мати.

Тільки вони закінчили розмову, як хтось постукав.

Мама відчинила двері.

До хати ввійшла сусідка – стара-престара бабуся Христина.

Бабусі вісімдесят дев’ять років. У неї сім синів, три дочки, багато внуків і правнуків.

Мама низько вклонилась бабусі Христині, взяла її під руку й повела до вітальні.

Жахнулась Марійка: надворі дощ, взуття у бабусі брудне, – там, де пройшла бабуся, розпливлись калюжі.

Довго сиділа біля столу бабуся Христина. Мама частувала її чаєм.

Коли бабуся пішла додому, Марійка сказала:

– А ми б до класу з такими брудними черевиками не впустили… Підлога ж мусить бути чиста…

– Підлога буде чиста, доню… А душа? – тихо сказала мама.

Розвязок ситуацій за групами.

 -  Бачити, як багато гарних справ ви можете зробити іншим людям. І гарно стає на душі від таких дій .

ІІІ. Підсумок

        Підведемо підсумок  нашої зустрічі.

  • По відношенню до людей похилого віку якими ми повинні бути?

  ( Шанобливими, стриманими, чуйними, спостережливими,  ввічливими, турботливими, відповідальними, людяними, ніжними і т.ін. )

     Ми з вами прийшли до висновку , що необхідно виховувати доброту, повагу до людей старшого покоління, уміти шанувати близьких людей (матір, батька, бабусю, дідуся).

       Я вірю і сподіваюсь, що ви залишите своє гарне ім’я на землі в своїх добрих справах .

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz