Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 2024-05-02, 10:15 AM |
ГПД Новгород - Сіверської ЗОШ I-III ступенів №2 | |
Вітаю Вас Гість |
|
Як би я вчинив
Як би я вчинив …
Мета: учити дітей сприймати життєві ситуації, аналізувати і знаходити шляхи виходу з них; розвивати загальнолюдські чесноти; виховувати доброту, повагу до людей старшого покоління, уміння шанувати близьких людей (матір, батька, бабусю, дідуся); виховувати морально-етичні норми життя.
Обладнання. Оповідання В. Сухомлинського «Підлога буде чиста…А душа?», портрет В.Сухомлинського,музичний запис, ребус, фрагмент з кіножурналу «Ералаш» - «Ще раз про тимурівську роботу» ( випуск 15 – 1978р. )
Хід заняття
І. Оргмомент. ІІ. Мотивація навчальної діяльності. 1. Створення психологічного настрою.( фон – мелодія) - Доторкніться один до одного долоньками та подаруйте почуття радості, задоволення від спілкування один з одним. 2. Ребус Дорогі, діти, хто зможе прочитати чарівне слово? 7Я ( сім’я ) 3. Проблемне питання - Що для вас є ваша сім’я ? 4. Скласти асоціативний кущ « Сім’я » - Які асоціації виникли у вас з цим словом ? Згадайте урок де ми з вами складали родовідне дерево своєї сім’ї і хто був головою родини. Є багато родинних свят, але ще є свята міжнародні, державні, народні. Кожного року першого жовтня ми відзначаємо Міжнародний день людей похилого віку. Люди старшого покоління – досвідчені, мудрі, добрі. Сьогодні вони для вас, просто дідусі й бабусі. Але сядьте біля них, поговоріть з ними, і вам відкриються сторінки їхнього життя. А це – історія кожної сім’ї, історія нашого народу. - Так хто ж такі люди похилого віку? (Люди старшого покоління – досвідчені, мудрі, добрі.) Ми з великим теплом згадуємо завжди про бабусь та дідусів. Можливо ви знаєте вірші про родину, сім’ю. ДО БАБУСІ Працьовита та весела, Завжди гарний настрій має, І її порада мудра Нам усім допомагає. Це бабусечка моя, Привітаю її я: Побажаю щастя й долі, Щоб всього було доволі, Щоб життю вона раділа І ніколи не хворіла!
НАЙКРАЩІЙ ДІДУСЬ У мене найкращій дід – Він очолює весь рід!
Ми йому бажаєм жити Серед рідних не тужити! Щоб збулось усе, як треба – Ти рости, дідусь, до неба! С. Гордієнко
ІІІ. Основна частина Недавно їдучі до школи в маршрутці ,я спостерігала за такою ситуацією. На зупинці заходять до автобусу бабуся та онук. Хлопчина побачив вільне місце. Він швиденько сів , а бабуся стала поряд. І так вони їхали.
Чи спостерігали ви подібні ситуації ?
Ситуація 1 Марійка прийшла із школи. Пообідала. Перевдягнулась. Пригадала, що бабуся просила вимити підлогу . Часу було ще достатньо, щоб виконати роботу . Саме в цей момент прийшла подруга Катруся. Пішли погратись. І… загрались. Марійка повернулась смерком, коли бабуся вимила підлогу сама.
Рольова гра Ситуація 2 У дідуся нежить. Він ліг відпочити. А в цей час до Ігоря додому прийшов товариш Миколка. Миколка. Вмикай телевізор, наші грають! Ігор. Не можу дідусь відпочиває. Миколка. Облиш , дідусь твій спить, а ми пропустимо ж перший період! Ігор. Вибач, Миколко, але не можу. Вибач! Миколка. Бач, який ти, а ще другом називаєшся. Ігор. Давай краще помалюємо, а дідусь в цей час відпочине Учитель. Чи правильно вчинив Ігор? А що б ви зробили на його місці? (Роздуми учнів) Ситуація 3 Виходячи з під’їзду дівчинка зустріла стареньку сусідку. Бабця не діждавшись привітання від дівчинки привіталася перша.
Ситуація 4 Уявіть ситуацію. Бабуся прийшла в гості до онуки. Принесла їй апельсин. Дівчинка розцілувала бабусю за гостинець. Сіла і з’їла апельсин сама. Після цього вона ще раз подякувала бабусі за смачний апельсин. І пішла гратися іграшками.
Фізкультхвилинка ( релаксація) звучить спокійна мелодія
2. б) Гра "Як би я вчинив ..." Умова гри . Якщо хтось з вас вчинить те, що я називаю, то він плескаєте в долоні, а якщо ні, то нічого не робитиме.
Бачу, що ви готові робити добрі вчинки.
3. Перегляд дитячого кіножурналу «Ералаш» «Ще раз про тимурівську роботу» ( випуск 15 – 1978р. )
4. Читання та обговорення оповідання В.Сухомлинського «Підлога буде чиста…А душа?» Першокласниця Марійка, прийшовши додому, побачила: підлога в кімнатах чиста, аж блищить. – Як у нашому класі після уроків, – сказала мамі Марійка. – Як це – після уроків? – здивувалась мати. – А під час уроків? – Ми витираємо підлогу після уроків. Бо приходить комісія й ставить оцінку за чистоту. Навіщо ж витирати підлогу до уроків? – Мудрі у вас порядки, – усміхнулась мати. Тільки вони закінчили розмову, як хтось постукав. Мама відчинила двері. До хати ввійшла сусідка – стара-престара бабуся Христина. Бабусі вісімдесят дев’ять років. У неї сім синів, три дочки, багато внуків і правнуків. Мама низько вклонилась бабусі Христині, взяла її під руку й повела до вітальні. Жахнулась Марійка: надворі дощ, взуття у бабусі брудне, – там, де пройшла бабуся, розпливлись калюжі. Довго сиділа біля столу бабуся Христина. Мама частувала її чаєм. Коли бабуся пішла додому, Марійка сказала: – А ми б до класу з такими брудними черевиками не впустили… Підлога ж мусить бути чиста… – Підлога буде чиста, доню… А душа? – тихо сказала мама. Розв’язок ситуацій за групами. - Бачити, як багато гарних справ ви можете зробити іншим людям. І гарно стає на душі від таких дій . ІІІ. Підсумок Підведемо підсумок нашої зустрічі.
( Шанобливими, стриманими, чуйними, спостережливими, ввічливими, турботливими, відповідальними, людяними, ніжними і т.ін. ) Ми з вами прийшли до висновку , що необхідно виховувати доброту, повагу до людей старшого покоління, уміти шанувати близьких людей (матір, батька, бабусю, дідуся). Я вірю і сподіваюсь, що ви залишите своє гарне ім’я на землі в своїх добрих справах .
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Безкоштовний хостинг uCoz |