Головна | Реєстрація | Вхід | RSS | Четвер, 2024-05-02, 1:54 PM |
ГПД Новгород - Сіверської ЗОШ I-III ступенів №2 | |
Вітаю Вас Гість |
|
Організація і проведення самопідготовки
ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ Прямим продовженням навчальної діяльності учнів на уроці є підготовка (час, відведений на виконання домашніх завдань). Організація педагогічної праці вихователя у процесі самопідготовки спрямована на:
Особливої уваги потребує організація самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів на самопідготовці. Посилаючись на вітчизняних психологів і актів, виділяють чотири різновиди самостійної діяльності учнів: постановку мети і планування своєї діяльності учень здійснює за допомогою вихователя; за допомогою вихователя здійснюється лише постановка мети, а планування своєї діяльності виконується учнем самостійно; постановка мети і планування своєї діяльності здійснюється учнем самостійно у межах поставленого вихователем завдання; робота здійснюється за власною ініціативою без допомоги вихователя. Організація педагогічної діяльності вихователя та навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі самопідготовки передбачає: наявність щоденного плану роботи, учнівських зошитів, підручників, довідкової літератури, навчального приладдя, комплектів роздаткового дидактичного матеріалу, інструктивних карток тощо; обладнання та оснащення робочих місць вихователя й учнів, його відповідність вимогам ергономіки; відповідність змісту педагогічної діяльності вихователя поставленим цілям та завданням самопідготовки; « раціональну постановку вихователем цілей та завдань діяльності, сприйняття й осмислення їх учнями; спрямування роботи на досягнення мети; озброєння учнів раціональними способами навчально-пізнавальної діяльності; здійснення індивідуального та диференційованого підходу; організацію діяльності учнів, помічників вихователя (лаборанта, консультанта, демонстратора); * раціональність витрат часу на організацію праці вихователя й учнів (своєчасний початок самопідготовки, оптимальність витрат часу на взаємне привітання, огляд санітарного стану групи та зовнішнього вигляду учнів; * процес "входження" у навчальну працю; чітке дозування та корекція часу - виконання домашніх завдань з різних предметів); організація перевірки домашнього завдання (вибір та реалізація вихователем раціональних форм, методів і засобів перевірки стану виконання учнями домашніх завдань; індивідуальний та диференційований підходи до перевірки домашнього завдання; формування в учнів умінь і навичок здійснення самоконтролю, взаємоконтролю); своєчасність завершення самопідготовки, забезпечення організованого відпочинку на перервах, провітрювання приміщення; реалізацію фізіолого-гігієнічних передумов організації навчально-виховного процесу на самопідготовці (забезпечення оптимального рівня працездатності учнів на основі знання і урахування їх вікових психофізіолопчнихосо6ливостей); попередження втомлюваності учнів засобами зміни видів навчально-пізнавальної діяльності (фізкультхвилинки, музичні паузи); дотримання принципу гуманізму (створення ситуації успіхі прояв співчуття до хворих, невпевнених у собі дітей; позитивні емоції, радість, співпраця, взаєморозуміння тощо).
Самопідготовку доцільно поділити на такі основні частини:
I. Підготовча робота, яка передбачає створення умов для роботи (обладнання навчального кабінету, підготовка учнів до самостійної роботи).
IІ. Організація самостійної роботи
1. Вступна частина: а) чіткий інструктаж про самостійну роботу; б) визначення порядку виконання завдань; в) нормування часу на виконання кожного завдання. 2. Готовність учителя: а) психологічна готовність; б) знання програмового матеріалу.
3. Самостійна робота учнів: а) раціональне використання часу; б) культура розумової праці; в) дисципліна; г) поєднання фронтальної, групової, індивідуальної роботи.
III. Підведення підсумків:
Самопідготовку учнів слід розпочинати з 16 години. Тривалість самопідготовки залежить від віку дитини. Визначаючи доцільність, характер, зміст і обсяг домашніх завдань, слід враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні вимоги. У першому кг-асі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв., у 3-му класі - 1 год. 10хв., у 4-му класі — 1 год. 30хв. У 2—4 класах домашні завдання не рекомендується задавати на вихідні і святкові дні. Найкраще поєднувати різні види діяльності дітей у групах продовженого дня таким чином: рухова активність на повітрі до початку самопідготовки прогулянки, рухливі та спортивні ігри, суспільно-корисна Праця на пришкільній ділянці тощо), а після завершення самопідготовки — участь у заходах емоційно-ровиткового характеру (робота в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності, вікторини тощо).
ОСНОВНІ МЕТОДИЧНІ ВИМОГИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ
1. Підготовку розпочинайте в провітреному і чисто прибраному класі. Потурбуйтеся, щоб учні підготували підручники, зошити, канцприладдя.
2 .Підготуйте класну дошку, визначте послідовність виконання домашніх завдань.
3. Підведіть підсумки роботи учнів на уроках.
4. До початку самопідготовки напишіть план її проведення, в якому вкажіть з кожного предмета тему і мету. . Дидактична мета орієнтовно може бути такою:
Корекційна мета орієнтовно може бути такою:
5. Хід заняття:
6.Дотримуйтеся часу, визначеного на виконання домашніх завдань.
7.Вчіть учнів працювати так, як радять пам'ятки «Вчись — вчитися».
8.В початкових класах організовуйте колективні форми роботи: дидактичні ігри; хорові читання тощо.
9.Використовуйте рекомендоване вчителем унаочнення, додаткову літературу, вчіть учнів користуватися ними
10. Організуйте контроль за якістю виконання домашніх завдань учнями як усних, так і письмових, використовуючи різні форми контролю:
11. Підтримуйте робочу обстановку під час всієї самопідготовки
12. Організуйте роботу з учнями, які раніше виконали домашнє завданні.
13. Раціонально використовуйте час, вчіть цього своїх вихованців.
14.Підведіть підсумки самопідготовки:
15.Прослідкуйте щоб учні прибрали свої робочі місця.
|
|
Copyright MyCorp © 2024 |
Безкоштовний хостинг uCoz |