Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 2024-05-02, 1:54 PM

ГПД Новгород - Сіверської ЗОШ I-III ступенів №2

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 16
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Організація і проведення самопідготовки

 

ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ

       Прямим продовженням навчальної діяльності учнів на уроці є підготовка (час, відведений на виконання  домашніх завдань).

Організація педагогічної праці вихователя у процесі самопідготовки спрямована на:

  • закріплення та вдосконалення загальнонавчальних та спеціальних умінь і навичок учнів, набутих на уроці;
  • формування навичок самостійної праці;
  • здійснення диференційованого підходу і надання індивідуальної допомоги;
  • формування умінь і навичок правильно розподіляти час на виконання домашніх завдань; встановлювати послідовність виконання завдань, самоконтролю та відслідковування динаміки творчого потенціалу;
  • створення належних санітарно-гігієнічних умов;
  • використання унаочнення, дидактичних, сюжетно-рольових ігор тощо.

Особливої уваги потребує організація самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів на самопідготовці. Посилаючись на вітчизняних психологів і актів, виділяють чотири різновиди самостійної діяльності учнів:

постановку мети і планування своєї діяльності учень здійснює за допомогою вихователя; за допомогою вихователя здійснюється лише постановка мети, а планування своєї діяльності виконується учнем самостійно; постановка мети і планування своєї діяльності здійснюється учнем самостійно у межах поставленого вихователем завдання;

робота здійснюється за власною ініціативою без допомоги вихователя.

Організація педагогічної діяльності вихователя та навчально-пізнавальної діяльності учнів у процесі самопідготовки передбачає:

наявність щоденного плану роботи, учнівських зошитів, підручників, довідкової літератури, навчального приладдя, комплектів роздаткового дидактичного матеріалу, інструктивних карток тощо;

обладнання та оснащення робочих місць вихователя й учнів, його відповідність вимогам ергономіки;

відповідність змісту педагогічної діяльності вихователя поставленим цілям та завданням самопідготовки; « раціональну постановку вихователем цілей та завдань діяльності, сприйняття й осмислення їх учнями; спрямування роботи на досягнення мети;

озброєння учнів раціональними способами навчально-пізнавальної діяльності; здійснення індивідуального та диференційованого підходу;

організацію діяльності учнів, помічників вихователя (лаборанта, консультанта, демонстратора);

*        раціональність витрат часу  на організацію праці вихователя й учнів (своєчасний початок самопідготовки, оптимальність витрат часу на взаємне привітання, огляд санітарного стану групи та зовнішнього вигляду учнів;

*        процес "входження" у навчальну працю; чітке дозування та корекція часу - виконання домашніх завдань з різних предметів);

організація перевірки домашнього завдання (вибір та реалізація вихователем раціональних форм, методів і засобів перевірки стану виконання учнями домашніх завдань; індивідуальний та диференційований підходи до перевірки домашнього завдання; формування в учнів умінь і навичок здійснення самоконтролю, взаємоконтролю);

своєчасність завершення самопідготовки, забезпечення організованого відпочинку на перервах, провітрювання приміщення;

реалізацію фізіолого-гігієнічних передумов організації навчально-виховного процесу на самопідготовці (забезпечення оптимального рівня працездатності учнів на основі знання і урахування їх вікових психофізіолопчнихосо6ливостей); попередження втомлюваності учнів засобами зміни видів навчально-пізнавальної діяльності (фізкультхвилинки, музичні паузи);

дотримання принципу гуманізму (створення ситуації успіхі прояв співчуття до хворих, невпевнених у  собі дітей; позитивні емоції, радість, співпраця, взаєморозуміння тощо).

 

Самопідготовку доцільно поділити на такі основні частини:

 

I. Підготовча робота, яка передбачає створення умов для роботи (обладнання навчального кабінету, підготовка учнів до самостійної роботи).

 

IІ. Організація самостійної роботи

 

1.   Вступна частина:

а)      чіткий інструктаж про самостійну роботу;

б)      визначення порядку виконання завдань;

в)      нормування часу на виконання кожного завдання.

2.   Готовність учителя:

а)      психологічна готовність;

б)      знання програмового матеріалу.

 

3. Самостійна робота учнів:

а)      раціональне використання часу;

б)      культура розумової праці;

в)      дисципліна;

г)       поєднання фронтальної, групової, індивідуальної роботи.

 

III. Підведення підсумків:

 

  • Якість виконання завдань.
  • Самоконтроль, взаємоконтроль.
  • Самооцінка, взаємооцінка.

Самопідготовку учнів слід розпочинати з 16 години. Тривалість самопідготовки залежить від віку дитини. Визначаючи доцільність, характер, зміст і обсяг домашніх завдань, слід враховувати індивідуальні особливості учнів та педагогічні вимоги. У першому кг-асі домашні завдання не задаються. Обсяг домашніх завдань має бути таким, щоб витрати часу на їх виконання не перевищували у 2-му класі 45 хв., у 3-му класі - 1 год. 10хв., у 4-му класі — 1 год. 30хв. У 2—4 класах домашні завдання не рекомендується задавати на вихідні і святкові дні.

Найкраще поєднувати різні види діяльності дітей у групах продовженого дня таким чином: рухова активність на повітрі до початку самопідготовки прогулянки, рухливі та спортивні ігри, суспільно-корисна Праця на пришкільній ділянці тощо), а після завершення самопідготовки — участь у заходах емоційно-ровиткового характеру (робота в гуртках, ігри, підготовка і проведення концертів самодіяльності, вікто­рини тощо).

 

ОСНОВНІ МЕТОДИЧНІ ВИМОГИ

ДО ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ САМОПІДГОТОВКИ

 

1. Підготовку розпочинайте в провітреному і чисто прибраному класі. Потурбуйтеся, щоб учні підготували підручники,  зошити,  канцприладдя.

 

2 .Підготуйте класну дошку, визначте послідовність виконання домашніх завдань.

 

3. Підведіть підсумки роботи учнів на уроках.

 

4. До початку самопідготовки напишіть план її проведення, в якому вкажіть з кожного предмета тему і мету.

.

Дидактична мета орієнтовно може бути такою:

  • закріпити знання з теми;
  • повторити матеріал тощо.

 

Корекційна мета орієнтовно може бути такою:       

  • розвиток мови, виправлення мовних недоліків;
  • розвиток просторової орієнтації;
  • ксюрдинація рухів;
  • компенсація недоліків сприймання навколишнього середовища;
  • збагачення чуттєвого досвіду через зорове сприймання;
  • формування навичок вимірювальних дій —розвиток понять про форму, розмір, вагу предметів;
  • розвиток спостережливості;
  • розвиток мислення, пам'яті, уваги тощо.

 

5. Хід заняття:

  • Уточніть обсяг домашніх завдань, їх розуміння учнями. Якщо більшість учнів відчувають труднощі в самостійній роботі, порекомендуйте, що слід повторити, щоб виконати завдання. Коли труднощі виникають в окремих учнів, надайте їм індивідуальну допомогу.
  • Організуйте самостійну роботу учнів над виконанням домашніх завдань.
  • Дотримуйтеся основного дидактичного правила при виконанні письмових завдань: спочатку створюється теоретичний матеріал, а потім виконуються відповідні вправи.
  • Дотримуйтеся вимог охоронно-педагогічного режиму.
  • Стежте за освітленням робочих місць.
  • Використовуйте різні засоби корекції.
  • Проводьте фізкультхвилинки.
  • Створюйте оптимальні умови зорового навантаження.
  • Проводьте індивідуальну роботу з учнями, виявляйте прогалини в їх знаннях разом з учителем ліквідуйте їх.
  •  

6.Дотримуйтеся часу, визначеного на виконання домашніх завдань.

 

7.Вчіть учнів працювати так, як радять пам'ятки «Вчись — вчитися».

 

8.В початкових класах організовуйте колективні форми роботи:

дидактичні ігри; хорові читання тощо.

 

9.Використовуйте рекомендоване вчителем унаочнення, додаткову літературу, вчіть учнів користуватися ними

 

10. Організуйте контроль за якістю виконання домашніх завдань учнями як усних, так і письмових, використовуючи різні форми контролю:

  • самоконтроль;
  • взаємоконтроль;
  • фронтальний контроль; .
  • вибірковий контроль;
  • індивідуальний контроль.

 

11. Підтримуйте робочу обстановку під час всієї самопідготовки

 

12. Організуйте роботу з учнями, які раніше виконали домашнє завданні.

 

13. Раціонально використовуйте час, вчіть цього своїх вихованців.

 

14.Підведіть підсумки самопідготовки:

  • аналіз роботи учнів;
  • демонстрація кращих зошитів, робіт.

 

15.Прослідкуйте щоб учні прибрали свої робочі місця.

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
  • Create a free website
  • uCoz Community
  • uCoz Textbook
  • Video Tutorials
  • Official Templates Store
  • Best Websites Examples

  • Copyright MyCorp © 2024
    Безкоштовний хостинг uCoz