Пізнавальна гра-подорож «У пошуках скарбу»
Мета: формувати і розвивати інтелектуальні здібності дітей; вчити доводити свою думку; розвивати кмітливість, ерудованість, увагу, вміння міркувати; пізнавальні інтереси дітей; виховувати інтерес до навчання, до навколишнього світу.
ХІД ГРИ
Вихователь: - Сьогодні в нас цікава гра –
Змагатиметься дітвора
В умінні міркувати,
А деколи і хитрувати.
Уважним бути, не зітхати,
А правильно відповідати.
Зберіть усі знання і сили,
Згадайте все, що ви учили,
У бій із труднощами вступайте,
І в чесній грі перемагайте!
- Ми вирушаємо в гру-подорож «В пошуках скарбу». А щоб дістати цей скарб потрібно подолати немало перешкод. Наш шлях пролягає через пристань «Веселий камбуз», мис «Абракадабра», порт «Казковий», бухту «Кмітливих». Кінцевий пункт прибуття «Півострів скарбів», на якому ми і будемо шукати скарб.
- Отже, завдання зрозуміле? На чому ми вирушимо в дорогу? (На кораблі) А щоб подорож була вдалою давайте її почнемо з пісні.
( Виконується пісня «Кораблик»)
- Я думаю команда готова. Бажаю вам, діти, успішно подолати всі труднощі і перешкоди на вашому шляху, щоб ваш корабель не зіткнувся з рифами помилок і не сів на мілину. І як всім морякам, бажаю вам попутного вітру!
Капітан: - Увага! Всім зайняти свої місця! Право руля! Курс на пристань «Веселий камбуз».
Пристань «Веселий камбуз»
Вихователь: - Рада вітати вас на пристані «Веселий камбуз».
- А що таке камбуз?
- Як називається повар на кораблі?
Завдання 1
В нашого повара (кока) сталася біда. Він забув як готувати борщ.
Заглянув він у свою кулінарну книгу, але пустунка, морська хвиля, розмила слова. Давайте допоможемо нашому коку зібрати слова-назви овочів, з яких готується борщ і скласти овочі в каструлю.
Завдання 2
- Вам потрібно прочитати зашифровані речення.
Вихователь: - Молодці! Справилися з завданням. Тримаємо курс на мис «Абракадабра»
Мис «Абракадабра»
Вихователь: - По морю весело кит плив,
Та лихо, - хвостом махнув і букви загубив,
розсипалися букви всі.
Ви хутенько їх зберіть,
і як правильно розставите,
слова всі швидко прочитаєте.
Завдання 1 «Анаграми»
РЕМО (море) ГАЮН (юнга)
БРОТ (борт) ОМРЯК (моряк)
КМАЯ (маяк) КАЧАЙ (чайка)
Завдання 2 «Мозаїка»
- Скласти розсипане прислів’я.
Вчитель: - Молодці! Прямо по курсу бухта «Кмітливих»
Бухта «Кмітливих»
Завдання 1 «Рибалка»
- На кожній рибці записаний приклад, обчисливши його ви відправите кожну рибку в своє відро
80 60
40 + 40 = 90 - 30 =
60 + 20 = 75 – 15 =
45 + 35 = 30 + 30 =
27 + 13 = 47 – 11 =
Завдання 2
- Виконавши дії додавання і віднімання з буквами ви відгадаєте слова.
Рибак – бак + бик – к = риби
Краса – са + біб – іб = краб
Дельта – та + фара – ара + ін = дельфін
Акт – т + ура – ра + лак – к = акула
Мед + узол – ол +а = медуза
Коса – са + ніс – іс + ик = кошик
Вихователь: - Наступна наша зупинка порт «Казковий»
Порт «Казковий»
Завдання 1 «Казкова вікторина»
1. Скільки героїв з казки «Рукавичка» розмістилися у рукавичці? (7)
2. Хто з казкових героїв любить мед, але ненавидить бджіл, любить ходити в гості зранку, дружить з П’ятачком? (Віні –Пух)
3. З чого тато Карло вирізав Буратіно? (З поліна)
4. В якій казці розповідається лікаря, який лікував тварин? ( Лікар Айболить)
5. Найкращий чоловік у світі, який дуже любить варення, має пропелер і живе на даху. (Карлсон)
6. Назва казки, яка пропагує переваги дружньої праці. (Ріпка)
Завдання 2 «З якої казки»
- Впізнайте з якої казки ці речі.
а) червоний капелюшок; («Червона Шапочка»)
б) горошина; («Котигорошко»)
в) варення; («Малюк і Карлсон»)
г) рукавиця; («Рукавичка»)
д) яйце; («Курочка ряба»)
е) колосок; («Півник і двоє мишенят»)
ж) пір’їна («Кривенька качечка»)
Вихователь: - З казками ви успішно впоралися. Ось і наблизились ми до свого кінцевого пункту прибуття – «Півострів скарбів». На цьому острові ми будемо шукати головний скарб. А що це за скарб ви дізнаєтесь, виконавши певні обчислення.
Завдання
Перед вами приклади, підберіть до них відповіді. Підібрали? – Тепер розташуйте числа-відповіді в порядку зростання від найменшого до найбільшого.
- Перегорніть картки з числами і прочитайте слово. Яке це слово?
- Давайте заглянемо до нашого чарівного сундучка і перевіримо чи дійсно правильно ви виконали завдання.
(Вчитель дістає з чарівної скриньки грамоту, на якій написане ключове слово)
- Отже, діти, ви напевно ще раз переконались, що найбільший скарб – це знання. Ви успішно подолали всі перешкоди на своєму шляху, показали свої знання і вміння з мови, математики, літератури, а допомогла вам у цьому дружба і взаєморозуміння. Тож будьте завжди дружними, веселими, доброзичливими і нехай усюди з вами буде пісня.
(Звучить пісня «Дружба»)
Підсумок: Ну ось, скінчилась наша гра,
Сподобалось, вам, дітвора?
Як ще раз схочете пограти,
Ми раді будем вас вітати.
***
На прощання гостям щирим,
Щоб згадали добре нас,
Подаруєм власний віршик,
Що складав наш другий клас.
***
Всі ми трішки хвилювались,
Дуже-дуже ми старались,
Якщо й було трішки негаразд,
Не судіть ви строго нас.